מעוניינים בייצוג מנצח?

משרד עורכי דין אסף כהן ושות’ כאן לשירותך!




    סגירת תיק פלילי

    כאשר אדם מגיש תלונה במשטרה הוא מוסר את עדותו ואת כל העובדות המצויות בידיו למען מטרה אחת- הגשת כתב אישום כנגד האזרח שחטא. סגירת תיק פלילי נובעת עקב העובדה כי גורם משטרתי או בפרקליטות המדינה, לאחר שבחן את עובדות הנושא החליט כי אין מקום להעמיד את החשוד לדין ויש לפעול למען סגירת התיק הפלילי בפרשה זו. עורך דין אסף כהן, עוסק בתחום המשפט הפלילי מייצג נאשמים רבים ומצליח באופן גורף לגרום לסגירת תיקים פלילים.

     

    האם הקורבן יכול להגיש ערעור כלפי גורם מוסמך על סגירת תיק פלילי?

    כפי שתלונות רבות נסגרות, יחד עם זאת תלונות רבות צולחות ואותם חשודים מועמדים לדין בסופו של יום. לעיתים קורבן עבירה מרגיש שנעשה לו עוול בכך שהמשטרה/ פרקליטות המדינה החליטה על סגירת תיק פלילי בעניינו. כאשר קורבן עבירה מגיע להגשת תלונה במשטרה, הדבר אשר יגרום לו לשקט נפשי הוא העובדה שידע כי אותו אדם הולך להיענש על מעשיו. כאשר הקורבן יודע בוודאות כי הינו צודק ונפל פגם בהחלטה כי התיק הולך להיסגר, באפשרותו יחד עם עורך דין מיומן בנושא להגיש ערעור על החלטה של סגירת תיק פלילי. בקשה זו תהיה מופנית לגורם מעלה אשר יוכל להורות כי אכן יש מקום להעמיד לדין את אותו חשוד ולא לסגור את התיק הפלילי כפי שהחליט הגורם הנמצא מתחתיו.

    סגירת תיק במשטרה - התוצאה הטובה ביותר עבור כל נאשם

    כמה זמן עורך הליך של ערעור על סגירת תיק פלילי?

    אדם הפונה תחילה למשטרה בכדי למסור את עדותו ולמטרת פתיחת תיק כנגד אותו חשוד עליו לדעת כי צריך להיעזר בסבלנות רבה עקב העומס והעובדה כי הליכים משפטיים לוקחים זמן רב. לעיתים חודשים ספורים ולפעמים שנים. זמן הטיפול תלוי בגורמים משתנים. ערעור שכזה יכול להתקבל תוך כמה שבועות. שימו לב כי כאשר מגיעה ההחלטה לקורבן העבירה לעניין סגירת תיק פלילי, עומד לרשותו מניין ימים מסוים אשר עליו לעמוד בו בכדי להגיש ערעור על סגירת התיק. במידה ולא יעמוד בזמנים הנקובים, לא תהיה באפשרותו להגיש ערעור על סגירת התיק.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם

      מידע נוסף בנושא

      סגירת תיק במשטרה

      סגירת תיק במשטרה מתרחשת עקב שלוש סיבות עליהן נרחיב בהמשך מאמר זה. חוסר אשמה, אי ראיות מספיקות וחוסר עניין לציבור אלו שלושת העילות אשר עומדות בפני גורם בפרקליטות המדינה או במשטרה לסגור תיק מסוים. כל אדם רשאי להגיש תלונה על אזרח שעשה לו עוול. לא פעם ישנן תלונות סרק בנוגע לחשודים אשר בסופו של יום גורמות לכך שאותם תיקים יסגרו. עורך הדין אסף כהן הינו עורך דין פלילי שעוסק בתהליך של סגירת תיק במשטרה ומבצע אותו בהצלחה ובמסירות רבה.

       

      מהי המשמעות של כל אחת משלושת העילות לסגירת תיק במשטרה?

      1. חוסר ראיות מספיקותבמשפט הפלילי, בכדי להעמיד אדם לדין צריכה להיות הסתברות מעל 99% כי אותו אדם עבר את העבירה בכדי שיוכל להיות מועמד לדין פלילי. במידה ואין מספיק ראיות אשר מוכיחות כי אותו אדם עבר בוודאות את העבירה- לא ניתן להגיש נגדו כתב אישום ומכאן מגיעה עילת "חוסר ראיות מספיקות" אשר משמעותה היא כי לא היו מספיק ראיות שיוכלו להעיד כי אותו אדם אשם כמעט ב-100%. סגירת תיק על פי עילה זו אין משמעותה כי אותו אדם נקי כפיים, אלא שלא הצליחו להעמידו לדין בסופו של יום עקב העובדה שלא היו מספיק ראיות בתיק.
      2. חוסר עניין לציבור פעמים רבות תיקים שונים נסגרים עקב סיבה של חוסר עניין לציבור. משמעות עילה זו הינה שעובדות המקרה והאירוע אינן מצדיקות להעמיד אדם לדין. גם עילה זו כמו חוסר ראיות מספיקות, אין היא מראה כי אותו אדם אינו אשם לחלוטין.
      3. חוסר אשמה עילה זו להבדיל משתי העילות הקודמות מזכה לחלוטין מאשמה וכאשר היא נפסקת ניתן להבין שאותו אדם לא היה אשם כלל. זוהי העילה היחידה שבגללה רישום משטרתי נמחק אוטומטית ממערכות המשטרה להבדיל משתי העילות האחרות אשר נשארות לנצח במערכת המשטרתית.

      במידה והנכם מואשמים / חשודים בפלילים, חשוב שתיוצגו על ידי עו"ד שיוכל לכוון את הגורמים המוסמכים לכך שהתיק הפלילי הנפתח נגדכם, עומד להיסגר עקב העילה שתטיב עם עתידכם. עורך הדין אסף כהן ושת' ישמח להעניק לכם שירות מקצועי ואדיב בכל הנוגע לתחום.

       

      מחיקת תיק פלילי

      מחיקת תיק פלילי זהו הליך אותו דורש לבצע הנאשם או האדם החשוד במעשה. לעיתים, הליכים פלילים מתהלים במשך שנים רבות- דבר אשר מתיש את הנאשם בעבירה. למשרדו של עורך הדין אסף כהן מגיעים מדי שבוע נאשמים או חשודים במעשים פלילים אשר כל רצונם הוא מחיקת תיק פלילי העומד כנגדם. תיקים פלילים במשטרה יכולים למנוע מאדם להתקדם בחייו מבחינה תעסוקתית ולכן יש חשיבות רבה במידה והדבר מוצדק ונכון למחיקת התיק הפלילי.

      האם כל נאשם יכול לפעול למען מחיקת תיק פלילי?

      מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית אשר דואגת גם לזכויות הנאשמים/ חשודים בכדי לפעול למען חפותם. כל נאשם/ חשוד אשר מרגיש כי רוצה להגיש בקשה למען מחיקת תיק פלילי רשאי לעשות זאת. עליו לזכור כי יש לו זכות להגיש בקשה שכזו אך עליו לדעת בוודאות כי לא כל המקרים מאפשרים מצב של מחיקת תיק פלילי. על אותו נאשם/ חשוד להיוועץ טרם התחלת ההליך עם עו"ד אשר יוכל להציג בפניו את אחוזי הצלחתו בנושא. כמובן שעו"ד לא הם הקובעים את ההחלטות הסופיות והם אלו אשר פועלים לטובת לקוחותיהם. אך יחד עם זאת, עורך דין מיומן ומקצוען ידע לתת לפרקליטות/ למשטרה את התמונה המלאה ואת הנימוקים הרלוונטיים בכדי שיסכימו למחיקת התיק הפלילי. עורן דין פלילי עוסק לחלופין גם במצבים הפוכים בהם קורבן העבירה מרגיש שנעשה עוול ויש לדעתו לפעול למען ערעור על מחיקת התיק הפלילי אשר עומד כנגד אדם שפשע וגרם למצבים סבוכים אצל אותו קורבן.

       

      ביטול תיק פלילי

      במערכת המשטרתית ובפרקליטות ישנם תפקידים שונים ומגוונים וכמובן שקיימות דרגות שונות אשר כל דרגה רשאית להחליט החלטה שונה. כאשר מתקיים הליך ערעור בעניין מחיקת תיק פלילי דעו כי הגורם אשר החליט על מחיקת התיק, לא הוא שידון על ערעור המחיקה על ידי קורבן העבירה. עו"ד אסף כהן מציין כי החלטה על מחיקת תיק פלילי תעשה על ידי הגורם המוסמך לכך ובסופה ישלח מכתב החלטה מנומק.

      מהן הסיבות עבור סגירת תיק?
      אם קיבלתם יעוץ נכון בחקירה, יכול התיק הפלילי להיסגר. אולם, גם לאופן סגירת התיק חשיבות רבה, שכן תיק שנסגר בעילה של "חוסר בראיות" או "מחוסר עניין לציבור". תיק מסוג זה משאיר כתם ברישום המשטרתי אשר יש לפעול ולמחקו.
      תיק פלילי אשר מבוצעת בו חקירה מטעם משטרת ישראל – אבל לא הוגש בו כתב אישום – עשוי להיסגר בהתקיימות שלוש סיבות מרכזיות והן – חף מאשמה, אי עניין לציבור הרחב, אי הוכחות. למעט במקרה של חף מכל אשמה – שכן אז לא יישאר כל ממצא של רישום משטרתי.

      איך סוגרים תיק פלילי פתוח?
      כל אדם שנחקר תחת אזהרה במשטרה, קיים בגינו רישום פלילי, ישנם גופים מסוימים שיכולים לעיין במרשם המשטרתי, , רישום משטרתי כאמור יכול לפגום בסיכוייו של אדם להתקבל לעבודה נחשקת או לשאת נשק.
      אם נחקרת בעבר במשטרה מומלץ לבדוק האם ישנו רישום פלילי ו/או רישום משטרתי ולפנות לעורך דין פלילי לסגירת תיק זה מהר ככל הניתן .

      מהן העילות לסגירת תיק פלילי?

      אם נחקרת בעבר במשטרה ולא הוגש כתב אישום התיק כנראה נסגר באחת מעילות הסגירה.חשוב לדעת מהי אותה עילה שכן גם אם התיק נסגר,זה עלול להשפיע על חייך בצורה מהותית ומכריעה.

      חשוב להבין שקיימות מספר עילות לסגירת תיק משטרתי ולכל עילה השלכות שונות כפי שקבוע בחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ”ב-1982, אלו העילות:

      חוסר ראיות מספיקות: סגירת תיק מחוסר ראיות מרמזת שקיים ספק בנוגע לחפותו של הנחקר. אין מספיק ראיות להעמדתו של הנחקר לדין, אאך לא נוקה מכל אשמה. סגירת תיק מחוסר ראיות מספיקות גוררת רישום משטרתי ולכן מומלץ לבצע הליך שינוי עילת הסגירה או מחיקת רישום משטרתי.
      מכלול הנסיבות אינו מצדיק העמדה לדין (חוסר עניין לציבור): , כאשר תיק נסגר מחוסר עניין לציבור, יש מספיק ראיות להגשת כתב אישום נגד החשוד, והעמדתו לדין. אולם רק לאור נסיבות המקרה, נסיבות העבירה, או נסיבותיו האישיות של החשוד עצמו המדינה לא רואה טעם להגיש כתב אישום ולנהל הליך פלילי. זו עילת הגניזה ה”חמורה” מבין שתי העילות. גם עילה זו מצריכה ביצוע הליך שינוי עילת הסגירה או מחיקת רישום משטרתי.
      חוסר אשמה פלילית: תיק אשר נסגר מחוסר אשמה פלילית, נמחק לצמיתות מרישומי המשטרה ולא מותיר אחריו כל זכר.
      עורך דין מקצועי ומנוסה ישאף ויחתור לסגירת התיק בעילת חוסר אשמה פלילית על מנת שיימחק ממאגר הרישום.

      תפריט נגישות