מעוניינים בייצוג מנצח?

משרד עורכי דין אסף כהן ושות’ כאן לשירותך!




    משפט מסחרי וחברות

    משפט מסחרי עוסק בדיני מסחר, דיני חברות ודיני ניירות ערך. זהו כמובן תחום עצום ורחב יריעה אשר חולש על פעילותם של אינספור גורמים בעולם המסחר, החל מחברות בע"מ ועד לאנשים פרטיים, זרועות החוק הרלבנטיות לסוגיות בעולם המסחר ועוד.

    משפט מסחרי עוסק, בין היתר בכל שלב ושלב, החל בפתיחת (הקמת) החברה, ניסוח התקנון, מינוי דירקטורים, ורישומה ברשם החברות. ובהמשך בהמשך ליווי החברה בהתאם לדיני החברות, בעדכון מרשמיה, דיווחים לרשם החברות, עריכת פרוטוקולים . תוך התמחות במגוון הדינים המרכיבים את המשפט המסחרי לרבות דיני החוזים, קניין, חברות, אגודות שיתופיות, ועוד.

    בנוסף, עוסק המשפט המסחרי בדיני חברות  בעיקר בסוגיות של הקמה או פירוק של עסק. לא פעם מלווים מצבים אלו בשאלות ובקונפליקטים חוקיים, אותם מסדירים באמצעות מערכת המשפט המסחרי

    פירוק של חברות הוא כמובן תהליך מורכב. החלטה זו יכולה לנבוע מסיבות שונות : חוסר היכולת לשלם חובות, סכסוך עם שותפים, פירוק חברה שאינה רווחית, פרוק עקב משבר הקורונה העולמי. כך או כך, על החברה לעבור תהליך שלם לפני שהיא מגיעה לקיצה בו נזקקים הצדדים לרוב לליווי משפטי צמוד אשר יוודא את שמירתם של האינטרסים של כלל הצדדים המעורבים בתהליך. פירוק חברה מרצון עושים רק עם עו"ד.

    משרדנו מתמחה בכל תחומי במשפט מסחרי.

    פשיטת רגל

    פשיטות רגל הינם הליכי פשיטות רגל והסדרי נושים של חייבים יחידים, שנפתחו לפני תאריך 15.9.2019 ואלה ינוהלו בהתאם לפקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש), התש"ם-1980, על תקנותיה.

    הליכי חדלות פירעון ליחידים ולחברות הינם הליכי חדלות פירעון של חייבים שהם יחידים או תאגידים, שנפתחו החל מתאריך 15.9.2019 וינוהלו בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע"ח- 2018, על תקנותיו (ראה מאמר ע לחדלות פרעון ושיקום כלכלי*.

    "חדלות פירעון היא מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו"

    חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 נכנס לתוקפו בחודש ספטמבר 2019. החוק כולל שורה של שינויים מהותיים בכל ההיבטים הנוגעים לניהול הליכי חדלות פירעון של יחידים ושל תאגידים.

    מטרת החוק החדש מופיעה בסעיף 1

    "חוק זה נועד להסדיר את פירעון חובותיו של חייב שהוא יחיד או תאגיד, הנמצא או עלול להימצא במצב של חדלות פירעון, במטרה –

    1. להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב.
    2. להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים.
    3. לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים".

    חדלות פרעון ושיקום כלכלי

    "חדלות פירעון היא מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו".

    חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 נכנס לתוקפו בחודש ספטמבר 2019. החוק כולל שורה של שינויים מהותיים בכל ההיבטים הנוגעים לניהול הליכי חדלות פירעון של יחידים ושל תאגידים.

    מטרת החוק החדש מופיעה בסעיף 1

    "חוק זה נועד להסדיר את פירעון חובותיו של חייב שהוא יחיד או תאגיד, הנמצא או עלול להימצא במצב של חדלות פירעון, במטרה –

    1. להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב
    2. להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים
    3. לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים"

    מטרת החוק:

    מטרתו העיקרית של החוק החדש היא להסדיר את סך החובות תוך התמקדות בשיקומם והבראתם הכלכלית של החייבים וזאת במקום הגישה הקודמת המשלבת מתן עיקולים והגבלות לתקופה ארוכה מאוד שהייתה נהוגה עד כה מטעם מערכת ההוצאה לפועל ובתי המשפט.

    החוק גן מתייחס למונח חייב ומשנה אותו וכעת בהתאם לחוק החדש המונח הנכון יהא "יחיד", גם שינוי זה מלמד אותנו על השינוי בתפיסה לגבי שיקומם הכלכלי והגישה כלפיי היחידים.

    בנוסף, מטרת החוק היא להביא את החייבים לכדי שיקום כלכלי – הענקת האפשרות לפתוח פרק כלכלי חדש בחייהם. וכמובן לפרוע כמה שיותר מהחובות שצבר החייב לנושים ועל ידי כך לקדם את שילובו של היחיד מחדש, בעולם הכלכלי.

    מי יכול לדרוש בפתיחת הליך חדלות פירעון?

    בהליך חדלות הפירעון לוקחים חלק מספר בעלי תפקידים. שלא כמו בהליך פשיטת הרגל, שנוהל מטעם בתי המשפט ונאכף על ידי הוצאה לפועל, בתהליך זה ינוהלו תיקים על פי סכום חובותיו של היחיד:

    כדי להגיש בקשה שכזאת, היקף החוב יעמוד על סך של 50,000 ₪ לפחות  (למעט מקרים חריגים בהם תהא לרשם הסמכות להצדיק מתן "צו לפתיחת הליכים", צו שעד כה הוגדר כ"צו כינוס").

    חוב של מתחת ל-150,000 ש"ח יועבר אוטומטית לטיפול בלשכת ההוצאה לפועל בהתאם למקום מגוריו של היחיד.

    חוב של מעל ל-150,000 ₪ יוגשו לכונס הנכסים הרשמי (אשר ימנה ממונה מטעמו) ולאחר כשנה ידון התיק בבית המשפט השלום (ולא במחוזי כפי שהיה נהוג עד כה) בהתאם למקום מגוריו של היחיד.

    במקרה של חברה או תאגיד המבקשים לפתוח בהליך חדלות פירעון, עומד הסף על 250,000 ₪ כאשר הטיפול מועבר אוטומטית לבית המשפט המחוזי.

    בהתאם לחוק החדש, התהליך מוגבל לתקופה של עד ארבע שנים, כך שבסיומם יקבלו חייבים רבים את צו ההפטר המיוחל (הפטר מלשון – פטור מהחוב) וכך יתחילו חיים חדשים נטולי חובות  וללא הגבלות ועיקולים.

    הגבלות החלות במהלך הליך חדלות פירעון:

    • עיכוב יציאה מהארץ – היחיד לא יוכל לצאת מהארץ במהלך תקופת ההבראה החל מהכרזת חדלות פירעון ועד לקבלת ההפטר.
    • לקוח מוגבל – היחיד יסומן כלקוח מוגבל בבנק ישראל וכן בבנקים בהם הוא מנהל חשבון. הוא לא יוכל להתנהל עם שיקים או לקבל מסגרת כלשהי מהבנקים.
    • אין אפשרות להשתמש בכרטיסי אשראי – כל כרטיסי האשראי של היחיד ייחסמו והוא אינו יוכל לקבל כרטיסי אשראי חדשים במהלך תקופת ההבראה.

    היחיד לא יוכל לפתוח עסק או לקבל בעלות על עסק או תאגיד רשום כלשהו, ללא אישור הנאמן ובית המשפט, עד לקבלת ההפטר וזאת כדי שלא ייווצרו חובות נוספים אצל החייב.

    אם אתם רוצים להגיש בקשה לחדלות פרעון ושיקום כלכלי, אתם בהחלט רוצים לוודא שאתם בידיים טובות. למשרדנו ניסיון של שנים רבות בתחום הסדרי החוב וחדלות פירעון.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם

      תפריט נגישות

      The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.