מעוניינים בייצוג מנצח?

משרד עורכי דין אסף כהן ושות’ כאן לשירותך!




    כתב אישום פלילי

    קיבלת כתב אישום?

    מרגע הגשת כתב אישום אדם מפסיק להיות חשוד בביצוע עבירה והופך נאשם. למצב משפטי זה השלכות רחבות היקף, חשוב לדעת כיצד להתנהל בטרם ולאחר הגשתו.

    מכתב יידוע לחשוד, על פי סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי

    זכות לשימוע לפני הגשת כתב אישום או בלשון מקצועית חובת הידוע, נפתח במכתב יידוע לפי סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), תשמ"ב -1982, המזמין את החשוד לשכנע את המאשימה (הפרקליטות או גוף התביעות) להימנע מהגשת כתב אישום נגדו.

    במסגרת התיקון המכונה: "חוק היידוע" (סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי), קיימת לנאשם הזכות לפנות לתביעה כדי למנוע הגשת כתב אישום נגדו בעבירה מסוג פשע (עבירה שהעונש בגינה הוא מעל 3 שנות מאסר)  כפי שנכתב על ידי הפרקליטות בהסבר לנוהל:

    "מכתב יידוע הוא מכתב שנשלח אל החשוד בעבירת פשע, ומעדכן כי תיק החקירה המשטרתי התקבל בפרקליטות.

    מטרת חובת היידוע הנה להביא לידיעת החשוד את העובדה כי חומר החקירה בעניינו הועבר ליחידת התביעה לצורך החלטה על העמדתו לדין, וזאת כדי לאפשר לו לכלכל צעדיו בהתאם לכך טרם קבלת החלטה סופית בעניינו".

    הוזמנת לשימוע/ יידוע לפני הגשת כתב אישום? פנה אלינו. משרדנו יפנה לפרקליטות בבקשה להימנע מהגשת כתב אישום נגדו.

    הגשת כתב האישום

    הגשת כתב האישום לנאשם היא יריית הפתיחה אשר פותחת את ההליך הפלילי. כתב האישום הוא המפרט את המחלוקת שבין המאשימה (המדינה) לנאשם. במסגרת כתב האישום פורטים את הסעיפים בהם מואשם הנאשם, ומהן הראיות שכנגדו. לאחר הגשת כתב האישום. באם המדינה תרצה להאשים את הנאשם בסעיפים נוספים בשלב זה, תיאלץ לתקן את כתב האישום.

    תשובת הנאשם לאישום

    בית המשפט ראשית נותן לנאשם להגיב לסעיפי האישום. האם כפר באישום, כולו או מקצתו, הודה בעובדות, כולן או מקצתן, או טען כי מתקיימות עובדות או נסיבות נוספות רלוונטיות שאינן מפורטות בכתב האישום.

    תגובה זו היא חשובה ביותר ומחייבת ייעוץ וייצוג של עו"ד מומחה בנושא. משרדנו מתמחה במתן ייעוץ  וייצוג של נאשמים בהליך פלילי.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם

      תפריט נגישות