מעוניינים בייצוג מנצח?

משרד עורכי דין אסף כהן ושות’ כאן לשירותך!




    חוזה מכר

    רכישת דירת מגורים היא עסקה של פעם בחיים עבור מרבית האנשים, אשר עשויות להיות השלכות כלכליות עצומות בשל ההתחייבויות הכספיות הגדולות הכרוכות בהן. יתרה מכך, בעסקאות אלו נכללים גם היבטים משפטיים רבים.

    בפרט כאשר מדובר בדירת מגורים, רצוי לשקול היטב את כל צדדי העסקה, כל הפרטים הנלווים וכמובן את בחירת עורך הדין שיערוך עבורכם את הסכם המכר.

    חשוב לזכור, מומלץ לא לחתום על זיכרון דברים אלא להמתין מעט עד לחתימה על הסכם מכר מפורט וברור אשר נערך על ידי עורך דין שכן לא פעם זיכרון הדברים מהווה מכשול לגיבוש ההסכמות בהסכם המכר והוא קביל במקרים רבם וניתן לאכוף אותו. דבר שעלול ליצור מאבק משפטי לא מומלץ.

    לפני חתימה על הסכם המכר, יש לבצע מספר בדיקות מקדמיות תכנוניות קנייניות בהתאם להנחיה של עורך הדין וזה משתנה בהתאם מנכס לנכס. בין היתר, בדיקה כי מוכר הדירה אכן רשום כבעליה. בדיקת זהות המוכרים באמצעות תעודת זהות. בדיקה של כל המשכנתאות, השעבודים, העיקולים, הערות האזהרה והתחייבויות לצדדים שלישיים. בדיקה כי לא קיימות כל חריגות בנייה בדיקה ו/או לא חלים על הנכס צווי מניעה, הפקעה או צווי הריסה כלשהם.

    מהו חוזה מכר דירה ומהם הסעיפים המרכזיים החייבים להיכלל בחוזה?

    ניסוח הסעיפים בחוזה המכר הוא השלב החשוב ביותר בעסקה, ובהתאם לכך הוא גם השלב המסובך ביותר. לאחר שסוכם המחיר, בוצעו בדיקות מקדמיות והצדדים מוכנים לשלב הבא,  המחלוקות העיקריות בין הצדדים הן בדרך כלל על מועדי התשלומים, גודלם, מועד העברת הבעלות ומועד העברת החזקה.

    מסיבות אלו בדרך כלל חוזי מכר קובעים את ההסדר הבא: תשלום ראשון מועבר לנאמן על שני הצדדים, נרשמת הערת אזהרה לזכותו של הקונה, ורק אז מועבר התשלום הראשון למוכר. ההסדר הזה מבטיח הן את זכויותיו של הקונה והן זכויותיו של המוכר. המוכר לא מעביר את הבעלות והחזקה בדירה בשלב ראשוני, כשתמורתה עדיין לא אצלו ביד, והקונה מקבל הערה רשמית על זכויותיו בנכס לפני העברת התשלום המלא.

    הסכם המכר חייב שיכלול מנגנוני הגנה משפטיים לרבות הגנה מפני המשכנתא של הרוכש, חישוב שווי הרכישה, ניהול כספי נאמנות בשלבי העסקה, קבלת אישורי עירייה או רשות מקומית.

    ובהמשך על עורך הדין לדאוג למעקב אחר השלמת כל התשלומים כל הנכס לפי הסכם המכר ובהמשך העברת הנכס בטאבו על שם הקונה.

    רכישה של דירה היא אחד המהלכים העסקיים הגדולים והמשמעותיים ביותר ולכן היא דורשת התייחסות מיוחדת. המטרה של הסכם מכר מקרקעין הוא למנוע כמה שיותר בעיות ועיכובים.

    משרדנו מתמחה בעריכת הסכמי מכר יד שניה, הסכמי מכר מקבלן, לרבות עסקאות קומבינציה, מגרשים, חוזי מכר מסוגים שונים, ייצוג קבלנים בפרויקטים שונים, ליווי עסקאות רחבות היקף ועוד.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם

      תפריט נגישות

      The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.