מעוניינים בייצוג מנצח?

משרד עורכי דין אסף כהן ושות’ כאן לשירותך!




    ייעוץ של עורך דין

    ברגע שמישהו שנעצר על ידי המשטרה מפעיל את זכות השתיקה שעומדת לרשותו, או שהוא מבקש להיות מיוצג על ידי עורך דין במהלך חקירה באזהרה, או שהוא מבקש להפעיל את שתי הזכויות האלה, המשטרה חייבת לכבד את בקשותיו.

    חקירה באזהרה: התייחסות בתי המשפט

    בתי המשפט מבינים כי חקירה באזהרה היא סוג של הפעלת כפייה, ויש הבדל בין בחירה חופשית ליזום או להשתתף בשיחה לבין תחושת כפייה או מניפולציה לנדב מידע. לכן, לנחקר חייבת להיות הזדמנות להבין את זכויותיו ולבחור בהן כדי להגן מפני שימוש נגדו בכל מידע שימסור במהלך החקירה.

    האם קיימת מגבלת זמן לתביעת הזכויות?

    אין הגבלת זמן להפעלת הזכויות במהלך חקירה באזהרה, ועצור רשאי להפעיל את הזכויות מיד או לאחר מתן מענה לכמה שאלות. בכל פעם שהנחקר מבקש להפעיל את זכויותיו, החוקרים נדרשים להפסיק את החקירה, אבל כל ההצהרות שקדמו להפעלת הזכויות, צפויות להיות קבילות.

    לפעמים שוטרים יחקרו חשוד פעם אחת ללא אזהרה, ואז יחקרו אותו שוב ויודיעו לו שעכשיו הוא נחקר תחת אזהרה. לכן חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין פלילי במהלך החקירה, כדי לוודא שכל הזכויות נשמרות ושלא יתבצע שום שימוש לרעה בתוכן חקירה באזהרה.

    הפסקת התשאול

    המשטרה חייבת להפסיק לאלתר לחקור אם העצור מפעיל את זכות השתיקה או את הזכות לייעוץ. אם החשוד מפעיל את האחרון, יש להפסיק את החקירה עד שיימצא עורך דין. אך אם העצור יפעיל רק את זכות השתיקה, המשטרה רשאית לחדש את החקירה במועד מאוחר יותר, ובלבד שתכבד את זכות השתיקה.

    רוב עורכי הדין ימליצו לכל חשוד לא לדבר עם המשטרה במהלך חקירה באזהרה, עד שיקבלו ייעוץ משפטי. למשרד עורכי הדין אסף כהן ושות' יש ותק של שנים רבות במשפט פלילי, ונספק לכם ייעוץ משפטי מקיף לגבי זכויותיכם במהלך חקירות משטרתיות, כולל האופן בו החוק חל על מצבכם, ואיך להתנהג במהלך החקירה כדי שלא להפליל את עצמכם.

    במקרה של הגשת כתב אישום, נלווה אתכם בהליכים המשפטיים למיצוי זכויותיכם, ועד להשגת התוצאה המבוקשת.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם

      תפריט נגישות

      The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.