מעוניינים בייצוג מנצח?

משרד עורכי דין אסף כהן ושות’ כאן לשירותך!




    עשרת הדברות לרכישת דירה מקבלן

    עורך דין מטעם הקבלן, מחויב בשמירה על האינטרסים של הקבלן בלבד. ללא ליווי מקצועי של עורך דין מטעמכם, ייוצר מצב כי תחתמו על מסמך ששומר על האינטרסים של הקבלן בלבד ועלול לפגוע בכם בעתיד.

    ריכזנו עבורכם כללים מנחים שחשוב לדעת לפני רכישה של דירה מקבלן:

    1. תמיד שכרו ליווי מקצועי של עורך דין מטעמכם, שמתמחה בתחום הנדל"ן. עריכה ובחינה של חוזה מכר מצריכה מומחיות משפטית בתחום הנדל"ן ולכן המלצתנו היא לשכור את שירותיו של עורך דין שיפעל להגנה על האינטרסים שלכם, ולא של הקבלן.
    2. בדקו מיהו הבנק המלווה את העסקה. לאחר קריסתה של פרשת חפציבה המון רוכשים איבדו את מיטב כספם ודירה אותה רכשו כך שהמחוקק תיקן את חוק המכר וחייב קבלנים לתת לרוכשים בטוחה כספית, כך שאם הפרויקט או הקבלן נכשלים יקבל הקונה חזרה את השקעתו.
    3. אל תחתמו לעולם על זיכרון דברים/טופס בקשה מבלי להתייעץ עם עורך דין, וזאת נוכח ההשלכות המשמעותיות והחוזיות שעלולות להיווצר מחתימה עליו.
    4. וודאו כי יש לקבלן אישור לפי סעיף 50 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963 או לכל הפחות להתנות את התשלום האחרון עבור הדירה, בהמצאת האישור האמור.
    5. בדקו שהקבלן בונה על פי היתר בניה בתוקף.
    6. שימו לב במסגרת בחינת החוזה לפרטים מהותיים כגון: מועד קבלת החזקה בדירה, המחיר ומה הוא כולל, רכוש משותף, חניות ועוד.
    7. דווחו לרשויות המס – אחד השלבים החשובים בעסקת מכר דירה, הוא דיווח לרשויות המס על ביצוע העסקה. חובת הדיווח מוטלת הן על המוכר והן על הרוכש וחשוב לעמוד בזמנים הנקובים.
    8. זכרו כי קיימות הוצאות נלוות שחשוב לדעת עליהם:
      • שכר טרחה לעורך דין – ושוב, שימו לב עורך הדין של הקבלן לא מייצג אתכם ודואג לאינטרסים של הקבלן בלבד.
      • מס רכישה – יש לשלם את מס הרכישה במועד.
    9. דעו כי תיקון 5 לחוק המכר (דירות), התשע”א – 2011, קובע כי על הקבלן לשלם לקונה דמי שכירות בגין איחור במסירת החזקה בדירה העולה על 60 יום לפי סכום הפיצויים שהוסכם בחוזה או לפי הקבוע בחוק, לפי הגבוה מבניהם.
    10. באם עסקינן בדירה שבנייתה הסתיימה, בדקו כי התקבל טופס 4.

    משרדנו מאחל לכם המון הצלחה בעסקה החשובה בחייכם וישמח ללוות אתכם ולדאוג להצלחתה.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם

      תפריט נגישות

      The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.