מעוניינים בייצוג מנצח?

משרד עורכי דין אסף כהן ושות’ כאן לשירותך!




    יפוי כוח מתמשך

    ייפוי כוח מתמשך – כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

    עצוב ככל שיהיה לחשוב על כך, כל אחד מאתנו עלול לאבד ביום מן הימים את היכולת לנהל את חייו באופן עצמאי חלילה.

    כדי להיערך לכך, ולאפשר לנו ולקרובי משפחתנו להסדיר מבעוד מועד את העניינים האישיים והרכושיים שלנו ושלהם, בא לעולם הסדר חדש, המכונה ייפוי כוח מתמשך.

    בשנת 2017, נכנס לתוקפו תיקון חשוב מאד ל"חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות” הישראלי (להלן: "החוק"). עד לתיקון זה, כאשר אדם נכנס למצב בו איבד את הכושר המשפטי שלו לקבלת החלטות לגבי עצמו, היה צורך לפנות לבית המשפט בבקשה למינוי אפוטרופוס, ובית המשפט היה ממנה אפוטרופוס לפי שיקול דעתו. מצבים אלו קורים בדרך כלל כתוצאה ממוגבלות נפשית או שכלית, ניתוח חירום ומצבים בהם אדם לא יכול לקבל החלטות שקולות עבור עצמו.

    אז מה בעצם השתנה?

    התיקון לחוק מאפשר לאדם לחתום על מסמך שנקרא ייפוי כוח מתמשך (מבעוד מועד) ובו הוא קובע מי יטפל בענייניו האישיים והרכושיים, לכשיאבד את היכולת לנהל את ענייניו ו/או בריאותו חלילה.

    במסגרת עריכת ייפוי הכוח בוחר מרצונו, עוד בשלב בו הוא מבין ומסוגל לקבל החלטות ולבצען מי יטפל בענייניו וכיצד יראו חייו אם וכאשר מצבו יתדרדר, כתוצאה מתאונה, מחלות זקנה (כגון דמנציה), מוגבלות נפשית  ומחלות אחרות העלולות לפגוע בכושר השיפוט שלו.

    הממנה יכול לתת ייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו, האישיים (כולל הרפואיים) והרכושיים או רק לחלקם, וכמו כן להטיל מגבלות באם ירצה, זאת על פי בחירתו הבלעדית והאישית!

    האדם שנותן את ייפוי הכוח נקרא "ממנה" והאדם שמוסמך לקבל החלטות בשמו נקרא "מיופה כוח" כששניהם חייבים להיות מעל גיל 18.

    התיקון לחוק מאפשר לנו מבעוד מועד לקחת שליטה על חיינו ולא לחכות שבית המשפט יקבע עבורנו מי יטפל בענייננו הבריאותיים והרכושיים באם נחלה או נזדקק לקבלת החלטות חיצונית.

    הדרך לעשות זאת הינה על ידי מינוי של מיופה כוח שיהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו. וזאת על ידי עריכת ייפוי כוח מתמשך כבר היום כשאנחנו בריאים וצלולים.

    חשוב:

    ייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקף רק במועד שבו הממנה חדל להבין בעניינים שבהם ניתן ייפוי הכוח, או במצב אחר שאותו הגדיר מראש במסגרת ייפוי הכוח המתמשך. לאחר כניסת ייפוי הכוח המתמשך לתוקף, מיופה הכוח מחויב לפעול בהתאם להוראות שנקבעו בו, ותוך שמירה על פרטיותו וכבודו של הממנה ובדרך שתאפשר לו לממש את יכולותיו ולשמור על מירב עצמאותו האפשרית, בהתאם ליכולותיו.

    אז מה בעצם כולל ייפוי כוח מתמשך?

    ייפוי הכוח כולל:

    1. עניינים אישיים, שניתן להסדיר בייפוי כוח מתמשך, וזאת באמצעות קביעת "הנחיות מקדימות". הכוללות לדוגמא הנחיות למיופה הכוח באיזה מקום יעדיף הממנה לגור כאשר יאבד את צלילותו חלילה, האם הוא מבקש שיעבירו אותו למוסד בעת הצורך או ישאירו אותו בביתו עם עובד זר. וכמו כן עניינים אישיים רפואיים הם, למשל, אילו טיפולים רפואיים יסכים לקבל ועוד.
    2. עניינים רכושיים שניתנים להסדרה בייפוי כוח מתמשך הכוללים לדוגמא, הנחיות איך להשקיע את כספו של מייפה הכוח, האם להפקיד אותו בבנק, כיצד לנהוג בנכסים של הממנה ובכספו.

    במסגרת ייפוי הכוח המתמשך הממנה יכול לקבוע מגבלות ספציפיות על אופן הטיפול בענייניו האישיים והרכושיים . לדוגמא, ניתן להחליט כמה כסף יוכל מיופה הכוח למשוך בכל חודש מחשבון הבנק של הממנה ולאילו מטרות וכן להוסיף סעיפים רלוונטיים אחרים בהתאם לאורח חייו ולשיקול דעת הממנה.

    אנשים מיודעים או פיקוח

    הממנה רשאי לקבוע "אנשים מיודעים" שיקבלו מידע או דיווחים ממיופה הכוח על החלטות שקיבל או פעולות שביצע ו/או לקבוע שהאפוטרופוס הכללי יפקח על מיופה הכוח.

    איך אני עושה את זה?

    עריכת ייפוי כוח מתמשך נעשית בצורה מקוונת במשרדו של עורך-דין שהוסמך לכך בלבד ועבר הכשרה על ידי האפוטרופוס הכללי על ידי משרד המשפטים.

    אם הנך מעוניין לתכנן את עתידך ולשלוט עליו – חתום על ייפוי כוח מתמשך.

    משרדנו מתמחה בעריכת ייפוי כוח מתמשך. צוות המשרד עבר הכשרה מטעם האפוטרופוס הכללי והינו מוסמך על-פי חוק לערוך ייפוי כוח מתמשך.

    לליווי מלא בתהליך עריכת ייפוי הכוח והחתימה עליו צרו קשר עם משרדנו עוד היום.

    שתף :

    מעוניינים בייצוג מנצח?

    השאירו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם

      תפריט נגישות

      The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.